کلید داشتن صدای گرم و تاثیرگذار، تنفس صحیح دیافراگمی یا شکمی است. به صورت کاملا ساده یعنی اینکه سعی کنید موقع نفس کشیدن، به جای قفسه سینه، شکمتان بالا و پایین برود. موقع دم به گونه ای هوا را به داخل ریه بکشید که گویی با احشاء شکمی تنفس می کنید. درست مثل یک دستگاه مکنده قوی که سعی دارد هوا را با با حجم بیشتری به درون خود بکشد. سپس نفس را حبس کنید و سعی کنید به آرامی عمل بازدم را انجام دهید. هر چقدر بازدم را طولانی تر کنید مفید تر خواهد بود.

حجم تنفس خود را با تمرینهای مناسب افزایش دهید. مانند شمردن اعداد در بازدم و تمرین افزایش تعداد این اعداد. یعنی موقع بازدم شروع به شمردن اعداد از یک تا جایی که می توانید کنید. در هر بار تمرین سعی کنید این زمان را طولانی تر کنید و اعداد بیشتری را بشمارید. مثلا اگر در یک بازدم تا عدد ۴۰ شمردید، در بازدم بعدی سعی کنید این شمارش تا عدد ۴۵ افزایش پیدا کند. هر چه می توانید بازدم را به عدد بالاتری برسانید.

یکی دیگر از تمرینهای مناسب برای افزایش حجم تنفس، قراردادن یک برگه کاغذ روی دیوار است. به این صورت که سعی کنید با استفاده از بازدم قوی، کاغذ را روی دیوار نگه دارید. زمان را یادداشت کنید و سعی کنید هر بار زمان طولانی تری کاغذ را روی دیوار نگه دارید.

تمرین شمع هم میتواند تمرین خوبی باشد. یک شمع را روشن کنید و در فاصله دو متری آن قرار بگیرید. سعی کنید با استفاده از قدرت بازدم آن را خاموش کنید. میتوانید این فاصله را به مرور بیشتر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *